Jak na bolest zad 06. 11. 2017

Je zřejmé, že děti a mladí lidé bolestmi zad trpí také. Pokud to není věk, co způsobuje toto vážné nepohodlí, co potom? Možná nebudete věřit, ale na vině mohou být vaše spací návyky a poloha, ve které spíte. Bolest zad není vzhledem ke tvaru páteře ojedinělá záležitost. Tyto oblasti jsou běžně náchylné ke zranění formou natažení či dislokace, díky jejich umístění a rozsahu pohybu.

Zádům se často nevěnuje patřičná pozornost, a proto vznikají různá zranění či únavové syndromy. Bolest tedy může být důsledkem námahy svalu, zranění či nevhodných podmínek. Poté můžeme specifikovat akutní bolest, která přichází najednou a intenzivně, nebo chronickou a ta může přetrvávat týdny i roky. Nemusí se ale vždy jednat o bolest soustavnou. Ve většině případů nás trápí přerušovaná bolest zad

Příčiny bolesti zad

Bolesti zad můžou být důvodem mnoha různých příčin:

  • Nevhodná matrace, polštář či relaxační podložka
  • Špatná opora zad doma nebo při práci
  • Nadměrná zátěž nebo nesprávné cvičení
  • Úrazy, zranění nebo zlomeniny
  • Degenerativní změny páteře způsobené namáháním svalů a šlach nebo vlivem stárnutí
  • Větší namáhání páteře z důvodu obezity a tlaku na ploténky
  • Nízké svalové napětí
  • Svalové napětí nebo křeč
  • Vybočení nebo deformace
  • Natržení šlach nebo svalů
  • Kloubní problémy jako je artritida
Příčin bolesti zad a krční páteře může být hned několik. Jednou z těch hlavních je zmíněná nesprávná poloha těla. Na páteř je vyvíjena každodenní zátěž, která způsobuje napětí v zádech. Základní činnosti jako je sezení, stání nebo ohýbání, přispívá k opotřebení těchto citlivých částí těla.

Řešení bolesti zad

Abyste předešli bolesti zad, je nutné dodržovat správné držení těla a mít vhodné prostředí pro spánek. Od bolesti zad a krční páteře Vám může pomoci:

  • Pravidelné cvičení (s protažením před začátkem i na konci)
  • Správné držení těla při sezení, stání a spaní
  • Masáže, jóga a jiné cvičení.)
  • Omezení zátěže páteře
  • Ergonomické postavení (sezení) při práci
  • Vhodná matrace (zvažte tuhost či měkkost matrace)
  • Anatomický polštář, který se dokáže přizpůsobit Vašemu tělu. Běžný polštář není vhodný.

Anatomické polštáře z paměťové pěny jsou dnes povinnou součástí každé ložnice, protože se dokážou přizpůsobit tvaru těla a poskytují správnou podporu Vašeho těla. V důsledku toho mohou tyto polštáře uvolnit bolesti krční páteře, zad a ramen.

Pokud Vaší bolesti neuleví anatomický polštář či změna matrace, měli byste zajít k lékaři, protože problém může být vážnějšího charakteru

Záruka spokojenosti

Když nebudete se zakoupeným zbožím spokojeni, můžete ho do 14 dnů bez udání důvodu vrátit.

Eliška Bučková doporučuje!

Česká Miss a účastnice prestižní světové soutěže krásy Miss Universe doporučuje naše produkty.